Новенна до Блаженного Йоана Павла II PDF Друк e-mail
Четвер, 06 березня 2014, 10:01
45690737

О Боже, в Трійці Святій Єдиний, дякуємо Тобі за дар Блаженного Івана Павла ІІ для твоєї Церкви і за те, що у ньому засіяла доброта твого батьківства, слава хреста Христового та блиск Духа любові. Він, маючи повне довір’я  до твого безмежного милосердя та материнського заступництва Пресвятої Богородиці, показав нам живий образ Доброго Пастиря, вказуючи нам на святість, найвищий ступінь християнського життя, як  шлях до осягнення вічної єдності з Тобою. Уділи нам через його заступництво, якщо на це Твоя свята воля, ласку миру, духовного відродження для України і захисту від всілякого зла, неправди і війни, яку випрошуємо. Амінь.

I День  – Любов

Май відвагу жити для любові… Велич людини не в тому, чим вона володіє, але в тому, ким вона є; не в тому, що вона має, але в тому, чим ділиться з іншими.

(...) Послання про чистоту серця сьогодні стає дуже актуальним. Цивілізація смерті хоче знищити чистоту серця. Одним з методів такого діяння є навмисне підривання цінності такої постави людини, котру окреслюємо чеснотою чистоти. Це явище є особливо небезпечним, коли ціллю стають вразливі сумління дітей та молоді. Цивілізація, яка таким чином ранить або навіть вбиває правильні відносини людини до людини, є цивілізацією смерті, тому що людина не може жити без справжньої любові [...]проголошуйте світові «добру новину» про чистоту серця та передавайте йому своїм прикладом життя послання цивілізації любові. Я знаю, наскільки ви вразливі на істину та красу. Сьогодні цивілізація смерті пропонує вам, між іншим, так звану «вільну любов». У цьому спотворенні любові відбувається профанування однієї з найбільш дорогих та святих цінностей, тому що розпуста не є ні любов’ю, ні свободою. [...] Не бійтеся жити наперекір суспільній думці та пропозиціям, які суперечать Божому закону. Відвага віри дорого коштує, але ви не можете програти любові! Не дозвольте себе поневолити! Не дозвольте, щоб вас спокусили ілюзії щастя, за які прийдеться заплатити занадто високу ціну, ціну часто невиліковних ран або навіть зламаного життя!

Йоан Павло ІІ, Проповідь, Сандомєж, 12.06.1999

Молімося: Боже, наш Отче, щоб навернутися до Тебе, потрібно віднайти Твоє милосердя, цю терпеливу та лагідну любов, яка в Тобі не знає міри. Нескінченною є Твоя готовність пробачати нам наші гріхи, бо також невимовною є жертва Твого Сина. З довірою просимо Тебе, щоб невтомного свідка і апостола Твого милосердя, бл. Йоана Павла ІІ, Ти коронував славою святих, дозволив всім радіти його заступництвом в небі, а нам уділи благодать... Через Христа, Господа нашого. Амінь.

Отче наш..., Радуйся Маріє..., Слава Отцю...   Літанія...

ІІ День - Істина

Нікому не можна нав’язувати власної «істини». Істина перемагає лише власною силою. Нав’язування власних поглядів веде до загострення людських взаємовідносин, появи конфліктів та напруження. Тому умовою миру в світі є пошана до свободи совісті інших людей, навіть якщо вони думають зовсім інакше.

Істина є світлом людського розуму. Якщо з молодості вона старається пізнавати дійсність в її різних вимірах, то з тією метою, щоб отримати правду, щоб жити правдою. Таку структуру має людський дух. Голод правди є основним її прагненням та виразом. Христос говорить: пізнаєте правду, а правда вас визволить. Серед слів записаних в Євангелії ці належать до найважливіших. Адже вони говорять одночасно про всю людину. Говорять про те, на чому будується з середини, у вимірі людського духа, відповідна людині гідність та велич. Ця гідність не залежить лише від освіти, навіть університетської, вона може стати участю також неписьменного, одночасно однак освіта, систематичні знання про дійсність, повинні служити цій гідності. Повинні служити істині. [...] Христові слова пізнаєте правду, а правда вас визволить стають важливою програмою. Молоді мають, якщо це можна так виразити, вроджене чуття правди. Правда повинна служити свободі. А що означає бути вільним? Це означає: вміти використовувати свою свободу в правді – насправді бути вільним. Насправді бути вільним – це не означає, зовсім не означає: робити все, що мені подобається, що я хочу. Свобода приховує в собі критерій правди, дисципліну правди. Без цього немає справжньої свободи. Це брехлива свобода. Бути насправді вільним – це означає: використовувати свою свободу для того, що є насправді добром [...] бути людиною совісті, бути відповідальним, бути людиною для інших.

Апостольський Лист Святішого Отця Йоана Павла ІІ до молодих всього світу

з нагоди міжнародного Року Молоді, 1985

Молімося: Боже, наш Отче, перед Церквою третього тисячоліття відкривається розлогий океан викликів сучасного світу. Ті, хто в Тебе вірує, покладає надію в Христі, прагне Його наслідувати і пережити чудо рясного вилову. Допоможи всім християнам нашого покоління виплисти на глибінь істини, добра та краси. Вчини Блаженного Папу Йоана Павла ІІ святим покровителем нової євангелізації, а нас за його заступництвом обдаруй благодаттю… Через Христа, Господа нашого. Амінь.

Отче наш..., Радуйся Маріє..., Слава Отцю...   Літанія...

III День – Людина 

Будьте на цьому світі носіями християнської віри та надії, живучи любов’ю на щодень. Будьте вірними свідками воскреслого Христа, ніколи не відступайте перед перешкодами, які нагромаджуються на стежках вашого життя. Я розраховую на вас. На ваш молодечий запал та відданість Христові.

Людина не може жити без любові. Людина залишається для себе незрозумілим створінням, її життя позбавлене сенсу, якщо їй не об’явиться Любов, якщо вона не зустрінеться з любов’ю, якщо її не торкнеться і якимось чином не зробить своєю, якщо не знайде в ній живої участі. Саме тому Христос-Відкупитель, […] «повністю об’являє людину самій людині». Це є той людський вимір Таємниці Відкуплення. «Бог бо так полюбив світ, що Сина свого Єдинородного дав, щоб кожен, хто вірує в нього, не загинув, а жив життям вічним» (Йн 3,16) […] через Сина-Слово, який став людиною […] Бог ввійшов в історію людини, став, як людина, одним з мільярдів, а одночасно Єдиним!

На Нього ми спрямовуємо свій погляд, повторюючи визнання св. Петра: «Господи, а до кого ж іти нам? Це ж у Тебе - слова життя вічного!», бо лише в Ньому, Божому Сині, наше спасіння. Через […] всі напрямки діяльності, у якій Церква себе виражає, ми постійно повинні прагнути до Того, хто є Головою, до Того, «через якого – усе, і ми через Нього». Церква не перестає слухати Його слів, наново їх відчитує, кожну дрібницю Його життя. Церква живе Його таємницею, без зупину черпає з неї і постійно шукає шляхи, щоб цю таємницю свого Вчителя та Господа приблизити людству: націям, народам, щораз то новим поколінням, кожному. Людина знаходить в Христі собі властиву велич, гідність та цінність своєї людяності. Людина в Таємниці Відкуплення наново підтверджена, начебто наново висловлена. Створена наново! Людина, яка прагне себе зрозуміти до кінця […] приблизитися до Христа, повинна якби в Нього ввійти з собою самою, повинна собі «присвоїти», асимілювати всю дійсність Втілення і Відкуплення, щоб себе знайти. Якщо в людині відбудеться цей глибокий процес, тоді принесе він плоди не лише прослави Бога, але також глибокого захоплення собою. Яку ж цінність повинна мати в очах Творця людина, якщо заслужила на такого і так потужного Відкупителя, що Бог «Сина свого Єдинородного дав», щоб вона, людина, «не загинула, але жила життям вічним» (пор. Йн 3,16).

Йоан Павло ІІ, Енцикліка Redemptor Hominis,1979

Молімося: Боже, наш Отче, Ти є любов’ю і перший нас полюбив. Твій Син заради нашого спасіння став людиною, а об’являючи своїм братам і сестрам правду про любов, дозволив їм зрозуміти самих себе і відкрити сенс власного існування. Просимо Тебе, щоб бл. Йоан Павло ІІ, невтомний захисник гідності людини, добрий пастир, що шукає загублені душі в безладі життя та занурені в безнадії, був явлений як взірець святості, а нам за його заступництвом уділи благодаті… Через Христа, Господа нашого. Амінь.

Отче наш..., Радуйся Маріє..., Слава Отцю... Літанія...

IV День  – Родина

Сім’я Богом сильна, стає силою людини та всього народу.

Посеред багатьох доріг в житті людини родина є першою дорогою і з багатьох причин найважливішою, залишаючись за кожним разом дорогою особливою, єдиною та неповторною, так як неповторною є кожна людина. В сім’ї людина появляється на світ, зростає та розвивається, вчиться цінностей. Церква огортає своєю материнською турботою родини, адже добре знає, що саме родина дає людині фундамент для повноти людяності.

Сім’я починається в любові, якою Творець огортає весь створений світ, що виразилося вже «на початку», в Книзі Буття (1,1), а що в словах Христа в Євангелії знайшло підтвердження, яке перевищує все: «Так [...] Бог полюбив світ,що Сина свого єдинородного дав» (Йн 3,16). Єдинородний Син, єдиносущний Отцю, «Бог з Бога і Світло від Світла», ввійшов в історію людей через родину: «через своє втілення з’єднався якось з кожною людиною. Людськими руками працював, [...] людським серцем любив, народжений з Діви Марії, став насправді одним з нас, у всьому схожий на нас, окрім гріха». Якщо Христос «об’являється в повноті людини самій людині», чинить це насамперед в родині і через родину, в якій захотів народитися, щоб зростати. Відомо, що Відкупитель значну частину свого життя перебував укритий в Назареті, будучи «слухняним» (пор. Лк 2,51) як «Син Людський» своїй Матері Марії та Йосифу теслі. Чи ж цей синівський «послух» не є вже першим виміром послуху Отцю «аж до смерті» (Флп 2,8) завдяки якому відкупив світ?

Йоан Павло ІІ Лист до родин Gratissimam Sane,1994

Молімося: Боже, наш Отче, Твій віковічний план спасіння досяг повноти, коли Твій улюблений Син появився на світ у Святій Родині, освячуючи своїм народженням кожну людську сім’ю. Віддаємо Тобі наші родини і всі домашні вогнища, нехай перебуває в них молитва, чиста любов, пошана для життя і здорова турбота про молодих. Просимо Тебе смиренно, щоб Ти Блаженного Йоана Павла ІІ, невтомного захисника прав родини, обдарував славою святих, а нас через нього укріпив благодаттю… Через Христа, Господа нашого. Амінь.

Отче наш..., Радуйся Маріє..., Слава Отцю... Літанія...

V День – Молодість

Ви повинні вимагати від себе, навіть якщо інші нічого від вас не вимагають! Тільки вимагаючи від себе, не піддаючись поширеній думці шукати легких шляхів, можна прийняти і виконати заклик папи: щоб «більше бути» замість «більше мати». Сьогодні «більше бути» для молодої людини - це сміливість і завзятість. Ви не можете відмовитися від цього! Від вашого прикладу і живого свідчення віри і надії залежить майбутнє всіх і кожного!


Мої молоді друзі ... Ви блаженні! Блаженні ви разом з Дівою Марією, яка увірувала, що сповниться сказане їй від Господа. Блаженні ви! Нехай знамення Непорочної Діви, «одягненої у сонце », супроводжує вас; нехай воно йде з кожною і кожним на ваших життєвих шляхах. Нехай воно веде вас до виконання в Господі вашого усиновлення у Христі. Воістину, воістину: велике вчинив вам Всемогутній ! Велике вчинив нам Всемогутній!


Ви, дорогі мої молоді друзі, дівчата і юнаки, повинні бути вірними і сміливими свідками того «великого» у вашому колі, серед ровесників, повсякчас. Пам'ятайте, що поруч з вами є Марія, Діва з Назарету, слухняна натхненню Святого Духа. Та, що своєю чудовою відповіддю на задум Бога, своїм «нехай станеться» відкрила світові довгоочікувану перспективу спасіння. Дивлячись на Неї, смиренну Служницю, вознесену на небеса, звертаюся до вас словами св. Павла : «Духом ходіте» ( Гал 5,16 ). Дозвольте, щоб «дух мудрості й розуму, дух ради і кріпости, дух знання та страху Господнього» (Іс 11,2 ) наповнював ваші серця і ваше життя, щоб з вашою допомогою Він змінював обличчя землі. Наповнені Його силою, будьте будівничими нового світу - світу, фундаментами якого є правда, справедливість, солідарність та любов.
Дорогі молоді друзі! Прийміть Святого Духа і будьте сильні!


Йоан Павло II, Проповідь на закінчення VI Всесвітнього Дня Молоді в Ченстохові, 15 серпня 1991


Молімося: Боже, наш Отче ! Ти закликаєш нас з юних років на свої шляхи. Молодь бачить у Твоєму Сині Вчителя, який навчає, як терпеливо і наполегливо формувати в собі нову людину, відкривати своє покликання, щоб дієво будувати цивілізацію любові. Просимо тебе за молодь, щоб вона не дала обдурити себе сліпою пожадливістю і фальшивою любов’ю. Нехай Слуга Твій, Йоан Павло II, який шукав молодих людей і знаходив у них відповідну любов, буде прикладом для них і покровителем в сонмі святих; для себе ж просимо про благодать ... Через Христа, Господа нашого. Амінь.

 Отче наш..., Радуйся Маріє..., Слава Отцю... Літанія...

VІ День – Гріх 

Найбільшим стражданням людства і кожної людини зокрема є гріх. Не можна завдати більшого болю душі, як занурити її в стан важкого гріха.

Гріх не закінчується в межах людського сумління,не замикається в них. Він має глибоко вписане в самій своїй суті відношення до Бога. Це відношення, однак, є спасенним, воно означає, що «я», людина, не залишається зі своєю виною сама. Бог, який є, так би мовити, наочним свідком мого гріха – наочним, хоча невидимим, є поряд зі мною не лише для того, щоб мене судити. Так – Він судить мене найбільш внутрішнім судом мого сумління, якщо воно не було заглушене і викривлене. Однак, сам цей осуд вже є спасенним. Називаючи по імені зло, вже саме через це якимось чином я з ним пориваю, створюю дистанцію, хоча одночасно знаю, що це зло, цей гріх не перестає бути моїм гріхом. Однак, хоч мій гріх спрямований проти Бога – Бог не виступає проти мене. В моменті внутрішньої напруги людського сумління Бог не оголошує вирок, не засуджує. Бог чекає, щоб я звернувся до Нього, як до справедливості, що любить, як до Отця, так як в притчі про марнотратного сина. Щоб я Йому виявив мій гріх і Йому довірився. Таким чином від іспиту совісті ми переходимо до того, що є суттю навернення та примирення з Богом.

Йоан Павло II, Ангел Господній, Рим 23.02.1986

Молімося: Боже, наш Отче, гріх – це вістря, яке приносить біль та вбиває життя ласки. Страждання в Твоєму задумі спасіння є шляхом, який веде до Тебе. Твій Син через добровільну муку і смерть на хресті взяв на себе все зло гріха і надаючи стражданню новий зміст, долучив його до нового порядку любові. В ім’я тієї Любові, яка була здатна страждати без вини, просимо Тебе піднести до слави святості бл. Йоана Павла ІІ, який служачи Божому народу, був позначений знаком мучеництва, а нас обдаруй за його заступництвом благодаттю… Через Христа, Господа нашого. Амінь.

Отче наш..., Радуйся Маріє..., Слава Отцю... Літанія...

VII День – Милосердя

Сьогодні, коли страшним чином поширюється егоїзм, байдужість та бездушність сердець, як же ж необхідно відродити вразливість на людину, на її біди та страждання. Світ благає про милосердя.

Нічого людина не потребує так, як Божого милосердя – цю лагідну любов, співчуваючу, яка підносить людину понад її слабкість до безкінечних висот святості Бога.

Людина, кожна людина, є тим марнотратним сином: опанований спокусою покинути Отця, щоб жити незалежно; який піддається спокусі; розчарований тією пусткою, яка захопила його як міраж; самотній, знеславлений, використаний, коли намагається збудувати світ лише для себе; в глибині свого нещастя мучений прагненням повернутися до єдності з Отцем. Як батько з притчі, Бог виглядає повернення сина, коли повертається пригортає його до серця і заставляє стіл, щоб відзначити зустріч, в якій Отець та брати святкують примирення.

Йоан Павло ІІ, Апостольська Адгортація Reconciliatio et Paenitentia, 2.12.1984

«Ісусе, довіряю Тобі». Ця молитва, яку особливо цінують шанувальники Божого Милосердя, влучно виражає стан, коли ми також прагнемо з довірою доручити себе Твоїм долоням, Господи, наш єдиний Спасителю. Ти палко прагнеш, щоб Тебе любили, а хто викликає в собі почуття Твого Серця, вчиться бути будівником нової цивілізації любові. Достатньо звичайного акту довіри, щоб пробити завісу мороку та смутку, сумніву та розпачу. Промені Твого Божественного Милосердя повертають надію особливим чином тим, хто відчуває тягар гріха.

Маріє, Мати Милосердя, вчини, щоб в нас завжди жила довіра, яку покладаємо в Твоєму Синові, нашому Відкупителю. Допомагай нам також Ти, свята Фаустино, разом з тобою ми прагнемо повторювати, коли несміло вдивляємося в обличчя Божественного Спасителя: «Ісусе, довіряю Тобі». Сьогодні і на віки. Амінь.

Отче наш..., Радуйся Маріє..., Слава Отцю...  Літанія...

VIIІ День – Марія

У центрі цієї таємниці, в центрі уповання віри, стоїть Діва Марія: «Ось я Господня слугиня: нехай зі мною станеться по твоєму слову!»


«Приходжу до Тебе, Ясногірська Пані, Матір уповання , [...] щоб попрощатися і просити благословення. Ясногорська Матір Церкви ! Віддаю себе в Твою «материнську неволю любові», як у словах мого девізу: Totus Tuus! Віддаю Тобі всю Церкву, у всіх кінцях землі! Віддаю Тобі людство в цілому і кожну окрему людину. Всі народи і нації. Віддаю Тобі Європу і всі континенти [...]  об'єднані Твоїм слугою новими узами любові».
Мати, прийми!
Мати, не залишай!
Мати, провадь!
Дозволь же, Мати Церкви, нам усім дякувати Тобі не словам, але мовчанням наших сердець, щоб в цьому мовчанні проспівати нашу прощальну префацію.

Йоан Павло II, I Апостольське паломництво до Польщі, Ченстохова, 6 червня 1979.

Молімося: Боже, наш Отче! Діва Марія, Матір Твого Сина, чує наші молитви: «О Заступнице наша, просимо: зверни на нас милосердні очі Твої, та Ісуса, благословенний плід утроби Твоєї, покажи нам по цьому вигнанні. О ласкава, о милосердна, о солодка Діво Маріє!» Прийми наші подяки за Слугу Твого, Йоана Павла IІ, цілком відданого Непорочній Діві, який до кінця вірно виконував місію, доручену йому Твоїм Воскреслим Сином; прийми плоди його життя і служіння і поклади йому на небі вінець святих пастирів, а нам уділи благодаті ... Через Христа, Господа нашого. Амінь.

Отче наш ... , Радуйся Марія ... , Слава Отцю ... Літанія ...

IX День – Євхаристія

Євхаристія – це найбільший дар і чудо, бо є спогадом смерті і Воскресіння нашого Господа, коли дійсно здійснюється центральна подія спасіння і «звершується справа нашого відкуплення».
Церква живе Євхаристією. Ця істина не просто висловлює повсякденний досвід віри, але містить в собі істоту таємниці Церкви. Вона, тобто Церква, радісно переживає різноманітне і невпинне виконання обітниці: «Ось я з вами по всі дні, аж до кінця світу» (Мт 28,20), однак у Святій Євхаристії, завдяки Переміні хліба і вина в Тіло і Кров Господа, Церква насолоджується цією присутністю в особливий спосіб.
Церква отримала Євхаристію від Христа, свого Господа, як найбільший дар, так як це є дар Самого Себе - Своєї особистості у святій людяності і Своєї справи спасіння. І це не обмежується минулим, оскільки «все, ким Він є, і все, що Він зробив і вистраждав заради всіх людей, бере участь у Божественній вічності і покриває собою всі часи і епохи».

Я прагну нагадати цю істину, схиляючись разом з вами, любі брати і сестри, в поклонінні перед Таємницею: великою таємницею, таємницею милосердя. Чи міг Ісус зробити для нас більше? Воістину, в Євхаристії Він являє нам Свою любов «до кінця» ( пор. Ів 13,1 ), любов, яка не знає міри.

Йоан Павло II , Енцикліка Ecclesia de Eucharystia, 17 квітня 2003.

Молімося: Боже, наш Отче! Твій Син до кінця полюбив нас і забажав залишитися з нами в Євхаристії. Нехай смиренне прийняття Тіла і Крові Господньої відкриє нас на смиренне служіння братам, спраглим любові. Будь прославлений, Господи, в яскравому прикладі такої любові, даними нам Йоаном Павлом II; вкажи його нам в сонмі святих і за його заступництвом вділи нам благодаті ... Через Христа, Господа нашого. Амінь.

Отче наш ... , Радуйся Марія ... , Слава Отцю ... Літанія ...

 

Літанія до блаженного Йоана Павла ІІ

Господи Помилуй, Христе помилуй, Господи Помилуй

Христе почуй нас, Христе вислухай нас.

Отче Небесний, Боже, помилуй нас

Сину, Відкупителю світу, Боже, помилуй нас

Духу Святий, Боже, помилуй нас

Свята Трійце – єдиний Боже, помилуй нас

Свята Маріє – молись за нас
Блаженний Йоане Павле, молись за нас
Занурений в Отцеві, багатим в милосердя, З’єднаний з Христом – Відкупителем людини,
Наповнений Духом Святим – Господом і Животворцем,
Цілковито відданий Марії,
Приятелю Святих і Блаженних,
Наступник Петра і Слуга слуг Божих,
Стороже Церкви, навчаючий істин віри,
Батько Собору та виконавець його вказівок,
Зміцнюючий єдність християн та цілого людського роду,

Ревний Любителю Євхаристії,
Невтомний Паломнику цієї землі,
Місіонере усіх народів,
Свідок віри, надії та любові,
Витривалий учаснику Христових страждань,
Апостоле примирення та миру,
Захиснику цивілізації любові,
Проповіднику Нової Євангелізації,
Вчителю, що закликає до виплиття на глибину,
Вчителю, що вказує святість як міру життя,
Папа Божого Милосердя,
Священику, що збирає Церкву на складення жертви,
Пастирю, ведучий отару до неба,

Брате і Вчителю священиків,
Батько богопосвячених осіб,
Покровителю християнських родин,
Зміцнення Подружніх пар,
Захиснику ненароджених дітей,
Опікуне дітей, сиріт та покинутих,
Приятелю та Вихователю молоді,
Добрий Самарянине для стражденних,
Підтримка для самотніх і літніх осіб,
Захиснику правди про гідність людини,
Муже молитви – занурений в Богові,

Любителю Літургії, звершуючий Жертву на вівтарях світу,
Взірець працьовитості,
Закоханий в хресті Христа,
Приклад реалізуючий покликання,
Витривалий в стражданнях,
Взірець життя і вмирання для Господа,

Повчаючий грішників,
Вказуючий дорогу для заблукалих,
Пробачаючий кривдникам,
Шануючий противників і переслідувачів,
Представник та захисник переслідуваних,
Захиснику безробітних,
Заклопотаний безпритульними,
Відвідувач ув’язнених,
Зміцнення слабких,
Навчаючий усіх солідарності,

Агнче Божий, що береш гріхи світу, Господи, прости нас
Агнче Божий, що береш гріхи світу, Господи, вислухай нас
Агнче Божий, що береш гріхи світу, Господи, помилуй нас

С: Молись за нас блаженний Йоане Павле
В: Щоб ми життям і словом проголошували світові Христа – Відкупителя людини

Молімося:
Милосердний Боже, прийми нашу подяку за дар апостольського життя та місію блаженного Йоана Павла ІІ; та за його заступництвом допоможи нам зростати в любові до Тебе і відважно проголошувати любов Христа усім людям.
Через Христа Господа нашого. Амінь.

Переклад  John Paul II Foundation

 

Відео

              

Друзі

S5 Box