#ЗРОБИЦЕБОНЕДІЛЯ №61 МУЖНІСТЬ У ВОГНЯНІЙ ПЕЧІ

Пропонуємо розважання Божого Слова за методом Lectio Divina – “Боже читання”, яке відбувається у 4 кроки.

4 кроки Lectio Divina:
1. Lectio – “Про що говорить текст?” прочитай і намагайся зрозуміти, про що цей текст, про кого йде мова, де відбувається дія, що говорять дійові особи, і т.д.
2. Meditatio – Роздуми над текстом, медитація. “Що через цей текст Бог говорить конкретно до мене?”
3. Oratio – “Яка моя відповідь Господу на Його слова?”
4. Contemplatio – споглядання. Просто будь у присутності Бога, Який себе об’являє.

Книга Даниїла 3, 52-59
«Благословен єси, Господи, Боже батьків наших, і достохвальний і вельми возносимий повіки; благословенно ім’я твоє святе й славне, і вельми достохвальне й возносиме повіки.
Благословен єси у твоїм святім, славнім храмі і вельми хвальний і вельми славний повіки.
Благословен єси на престолі царства твого, і вельми воспіваний і вельми возносимий повіки.
Благословен єси, що взираєш на безодні і возсідаєш на херувимах.
Благословен єси на небесній тверді, і хвальний і прославлений повіки.
Благословіте Господа, усі діла Господні! Хваліте й возносіте його повіки.
Благословіте Господа, ангели Господні! Хваліте й вознесіте його повіки.
Благословіте, небеса, Господа! Хваліте й возносіте його повіки».

Це фрагмент похвального гімну, яким молимося під час Літургії Годин, в утрені неділі першого тижня і урочистостей. Щоб краще зрозуміти його глибину, потрібно заглянути до Книги Даниїла, де знаходимо контекст, в якому цей гімн з’являється. Читаємо там про трьох юнаків, які співають його у вогняній печі. Ці єврейські хлопці – Ананія, Мисаїл і Мисах – перебували у неволі вавилонського царя Навуходоносора і служили в його палаці. «Старший над скопцями надав їм імена: Даниїлові – Валтасар, Ананії – Седрах, Мисаїлові – Мисах, Азарії ж – Авденаго» (Дан 1, 7). Даниїл, який був з ними, здобув особливу довіру царя, пояснюючи його сни. В нагороду за це цар хотів зробити його управителем у Вавилоні. Проте Даниїл відмовився, запропонувавши, щоб цю владу натомість доручили Седраху, Мисаху і Авденаго. Так вони і виконували це доручення, аж поки цар не наказав поклонятися зробленому на його замовлення золотому пам’ятнику. Будучи вірними євреями, які поклонялися єдиному Богу, вони відмовилися виконувати наказ. Коли цар про це дізнався, то вирішив покарати їх, кинувши у вогняну, сильно розпалену піч. Великим було здивування царя, коли в печі замість трьох зв’язаних юнаків, він побачив чотирьох юнаків, які спокійно собі гуляли, а один з них мав вигляд ангела. Цар зрозумів, що Бог, котрому вони поклоняються, є єдиним правдивим Богом, і Він сам врятував своїх вірних слуг з полум’я. Ангел, посланий Богом, усунув вогонь, а замість нього приніс прохолодний вітер. Мужні юнаки, сповнені вдячності, виспівували в печі цю пісню прослави, в якій вони хвалять Бога, котрий був присутній в житті їхніх предків, є з ними тепер і буде в майбутньому. Вони споглядають славу Господню в Його храмі, в Його пануванні і в Його творінні, тобто визнають Господа своїм єдиним Богом, Царем і Творцем. Господь, котрий врятував їх з руки земного царя і від смерті, єдиний має владу над тим, що видиме і невидиме. Висловлюють вони це словами: «Благословіте Господа, усі діла Господні! Хваліте й возносіте його повіки. Благословіте Господа, ангели Господні! Хваліте й вознесіте його повіки».
Молячися цим гімном прослави, можу очима уяви побачити тих мужніх хлопців у вогняній печі.
Вдивляючись в них і вслухуючись в слова молитви, яку вони заносять перед обличчям смерті, буду розмовляти з Господом про свою віру. Можу також увійти в діалог з ними, запитуючи, що дало їм силу не піддатися страху. Можливо, розпізнаю себе в особі одного з них. Чи можу уявити себе у вогняній печі? Такою піччю можуть бути певні спогади з минулого, складні теперішні відносини або страх перед майбутнім.
Який мій досвід близькості Бога в бурливі моменти мого життя? Чи в такі хвилини звертаюся до Нього з переконанням, що можу в усьому Йому довіритися?
А чи навпаки, намагаюся вирішувати все сам, легко піддаюся знеохоченню і смуткові, коли щось не йде згідно моїх планів?

Під час миропомазання я отримав дар Святого Духа для мужнього визнання віри. Проситиму Особу Святого Духа, щоб цей дар ожив в мені, щоб я був мужнім воїном Христа і так, як Ісус об’являв любов Бога Отця.
В день П’ятидесятниці Святий Дух зійшов на Апостолів у вигляді вогняних язиків. Дух Святий – це вогонь, який розпалює, але не знищує. Споглядатиму цей вогонь у своєму серці і дозволю Йому запалювати мене мужністю у радісному сповідуванні віри.

Поділіться: