#ЗРОБИЦЕБОНЕДІЛЯ №81 МОЛИТВА, ЯКА ПОДОБАЄТЬСЯ БОГУ

#ЗРОБИЦЕБОНЕДІЛЯ №81 – коментар до недільного псалму. Це рубрика від с. Марії Марти Пшивари, SSpS. Щонеділі ми подаємо медитацію до псалма у стилі Lectio Divina, який має на меті допомогти почути та зрозуміти слова Бога.

Lectio Divina – у перекладі “Боже читання” відбувається у 4 кроки.
1. Lectio – “Про що говорить текст?” Прочитай і намагайся зрозуміти, про що цей текст, про кого йде мова, де відбувається дія, що говорять дійові особи, і т.д.
2. Meditatio – Роздуми над текстом, медитація. “Що через цей текст Бог говорить конкретно до мене?”
3. Oratio – “Яка моя відповідь Господу на Його слова?”
4. Contemplatio – споглядання. Просто будь у присутності Бога, Який себе об’являє.

Спочатку знайди зручне місце, помолися до Святого Духа. Можна, наприклад, такими простими словами:
“Господи, через читання Біблії хочу зараз тут зустрітися з Тобою. Маю бажання пізнавати Тебе. Прийди, Святий Духу, і так як Ти колись надихнув людей написати цей текст, зроби, щоб я його зрозумів, щоб у цих словах псалма знайшов правду, світло на конкретні ситуації мого життя. Амінь

Псалом 25
Молитва за прощення гріхів та вирятування з небезпек
1 Давида. До тебе, Господи, підношу мою душу,
2 о Боже мій, на тебе покладаюсь, не дай, щоб я осоромивсь! Не дай, щоб вороги мої втішались надо мною!
3 Бо ніхто з тих, що на тебе чекають, не осоромиться. Нехай осоромляться віроломні без причини.
4 Вкажи мені, о Господи, твої дороги, навчи мене, де твої стежки.
5 Напути мене по твоїй правді й навчи мене, бо ти Бог, мій Спаситель, тебе очікую ввесь день я.
6 Згадай про твоє милосердя, Господи, і про твою милість, вона бо споконвіку.
7 Гріхів юности моєї і переступів моїх не згадуй, з милосердя твого згадай мене, о Господи, доброти твоєї ради.
8 Добрий Господь і праведний, тому й навчає грішників дороги.
9 Напоумлює покірливих на правду і навчає смиренних путі своєї.
10 Усі стежки Господні – милість і правда для тих, що бережуть завіт його і свідоцтва.
11 Імени твого ради, Господи, відпусти гріх мій, бо він великий.
12 Хто він, той чоловік, що Господа боїться? Він вкаже йому дорогу, яку той має вибрати.
13 Сам він зазнає щастя, і рід його успадкує землю.
14 Довірливий Господь до тих, які його бояться, і свій завіт дає їм знати.
15 Очі мої завжди до Господа, він бо звільнить від сіті мої ноги.
16 Зглянься і змилосердься надо мною, бо я самотній і нещасний.
17 Злагідни скорботи мого серця і виведи мене з тісноти моєї.
18 Споглянь на моє горе й на труд мій, і відпусти всі мої гріхи.
19 Глянь, яка безліч ворогів у мене, ненавистю лютою ненавидять мене.
20 Збережи мою душу й спаси мене, щоб я не зазнав ганьби, бо я до тебе прибігаю.
21 Нехай правота й досконалість мене зберігають, на тебе бо, о Господи, надіюсь.
22 Визволь Ізраїля, о Боже, від усіх його скорбот.

Цей псалом Давида є одним із алфавітних псалмів, тобто таких, в яких кожний вірш розпочинається з наступної літери в єврейському алфавіті. Тільки останній, вірш 22, доданий пізніше і звучить як антифон, що вказує на те, що псалмом молилися під час Літургії.
Отці Церкви вважали його зразком досконалої молитви. Молільник стає в присутності Бога, свого Господа і Спасителя, і довіряє Йому керівництво своїм життям (в. 5). Тричі Давид кається в своїх гріхах (в.7, 11, 18) і виявляє Богу свої прагнення, серед яких одним з головних є виконання Його волі (в.4 і 12). Значна частина псалма присвячена прославі Господа. Псалмоспівець називає прикмети Господа – добрий і праведний (в.8), довірливий (в.14), милосердний (в. 6-7) і терпеливий в навчанні (в.8-9). Псалом містить майже всі форми oratio (молитва): перепрошення за гріхи, молитва благальна і прослава. Молільник виявляє перед Господом свій внутрішній стан, говорить Йому про свої почуття, про те, що він самотній, сумний, нещасний, страждаючий (в. 16-17); але водночас він сповнений надії, довіри до Господа, тужить за Ним («cały dzień wyczekuję Cię z tęsknotą” – польський переклад – вірш 4 б, в укр. версії: „тебе очікую ввесь день я”– вірш 5 б).
Цим псалмом слід молитися під час духовного розпізнавання. Молільник багаторазово висловлює прагнення Господа: визнає, що він на Нього очікує, просить, щоб навчив його ходити Божими дорогами (в.4 і 8-14). Тим, що береже його від помилок і допомагає вибирати волю Бога, є страх Господній (в.13-14). Страх Господній згідно з Сирахом – це «початок і повнота мудрості» (пор. Сир 1, 14.16). Не йдеться йому про те, щоб Бога боятися, але щоб боятися гріха і його не робити, бо таким чином людина розриває відносини з Богом. Мудрість віруючого полягає в цьому, щоб керуватися Божим мисленням і прагнути завжди чинити Божу волю.
Молячись цим псалмом, подумаю, як виглядає моя щоденна молитва. Наскільки свідомо я стаю в присутності Господа, визнаючи Його своїм Господом і Спасителем? Чи хочу, щоб Він керував моїм життям? Чи вірю, що Він є добрий і прагне для мене добра, що Він пробачає і обдаровує милосердям, що можу повністю Йому довіритись, а Він в своєму часі визволить мене з усього, що сьогодні мене поневолює?
Багато місця в молитві християнина займає благальна молитва. Порозмовляю з Господом про те, як виглядають мої прохання до Нього. Чи не обмежуюся тільки проханнями про здоров’я або про те, що стосується матеріальних благ? Яке місце в моїй молитві займає жаль за гріхи і прохання про пробачення? Як часто прошу про пізнання і виконання волі Бога?
Розмовлятиму з Господом про мої прагнення Його, говоритиму, що на Нього чекаю, що тужу за Ним. Але якщо в мені переважає зосередженість на собі, то стану перед Ним такий, який є сьогодні. Він мене не засуджує, але приймає таким, яким я є, з усіма моїми почуттями смутку, самотності, відкинутості, болю.
Ісус взяв на Себе усі наші гріхи і всі наші недуги, щоб ми не боялися прийти до Нього такими, якими ми є. Він нас приймає, розуміє і визволяє. Хочу вдивлятися в Нього а не в себе, Йому довіряю!
«На Тебе бо, о Господи, надіюсь» (в.21).

Поділіться: