#ЗРОБИЦЕБОНЕДІЛЯ №69-ЧОГО ПРАГНЕ ТВОЄ СЕРЦЕ?

#ЗРОБИЦЕБОНЕДІЛЯ – Пропонуємо розважання Божого Слова за методом Lectio Divina – “Боже читання, яке відбувається у 4 кроки.

4 кроки Lectio Divina:
1. Lectio – “Про що говорить текст?” прочитай і намагайся зрозуміти, про що цей текст, про кого йде мова, де відбувається дія, що говорять дійові особи, і т.д.
2. Meditatio– Роздуми над текстом, медитація. “Що через цей текст Бог говорить конкретно до мене?”
3. Oratio– “Яка моя відповідь Господу на Його слова?”
4. Contemplatio– споглядання. Просто будь у присутності Бога, Який себе об’являє.

Чого прагне твоє серце?
ПСАЛМ 67
Всенародна подяка за врожай
1 Провідникові хору. На струнах. Псалом. Пісня.
2 Нехай Бог змилосердиться над нами й благословить нас; нехай засяє лице його над нами,
3 щоб знали на землі його дорогу, між усіма народами його спасіння.
4 Нехай народи тебе прославляють, Боже, хай прославляють тебе всі народи.
5 Нехай радіють племена й веселяться, ти бо правиш народами по правді і племенами на землі керуєш.
6 Нехай народи тебе прославляють, Боже, хай прославляють тебе всі народи.
7 Земля дала урожай свій, Бог благословив нас, Бог наш.
8 Хай Бог благословить нас, і хай усі краї землі його бояться!

Пісня: Боже, змилуйся над нами (Пс 67)
(муз. Ф. Рончковський)
Боже, змилуйся над нами, благодать пошли небесну. Хай засяє перед нами знов лице Твоє чудесне.
Хай співають Тобі славу,
Хай співають всі народи світу, (двічі)
Нехай цілий світ, нарешті, вступить на Твою дорогу. Хай приймуть Твоє Спасіння усі люди і народи.
Серед люду всього світу нехай радість запанує,
Бо Ти, Боже справедливий, правиш нами і керуєш.
Врожаї земля віддала, Бог нам дав благословення. Хай лунає Твоя слава, хай святиться Твоє Ймення.
LECTIO
Цим псалмом молимося часто підчас Літургії Годин а також співаємо його, як пісню підчас Євхаристії.
«Святий пророк Давид пояснює в цьому псалмі своє прагнення, близького пригоду Спасителя і просить Триєдиного Бога, щоб об’явив Себе, щоб вся земля пізнала Його, як Того, Котрий хоче «щоб усі люди спаслися і дійшли до пізнання правди» (1Тм 2, 4) (Теодорит з Циру).
Тема псалма: «Всенародна подяка за врожай» або «Про благословення на працю апостольську». Властиво одне з другим пов’язано. Молячись про покликання, часто просимо Господа: «пошли працівників на Свої жнива». Псалом можна би, ще назвати місіонерським, тому що псалмоспівець багаторазово підкреслює важливість пізнання Господа усіма народами землі. Після вавилонської неволі, у вибраному народі зростала свідомість, що Бог є один для всіх. Псалмоспівець просить, щоб всі народи пізнали дорогу Божу а Сам Ісус говорив про Себе, що Він Дорога (Й 14, 6) і хто Його бачив, той бачив і Отця (Й14, 9). Ісус під час Свого земного життя, виходив напроти інших людей – не євреїв, показуючи, що Царство Боже є для всіх, незалежно від національності, чи віросповідання. Церква зі своєї природи є місийною, тобто всі похрещені, мають обов’язок ділитися вірою в Христа з тими, які ще Його не знають. Є люди, котрі в особливий спосіб виконують це завдання, як місіонери. Вони залишають свою батьківщину і виїжджають в інші країни, щоб людям нести Євангеліє. Завданням усіх віруючих є підтримувати їх в молитві а також прагнути, щоб як найбільше людей повірило в Христа. Псалмоспівець двічі, в цьому короткому псалмі висловлює прохання, щоб слава Божа лунала по всій землі, між усіма народами: «Нехай народи тебе прославляють, Боже, хай прославляють тебе всі народи» (в.4 і 6).
Поміж цим приспівом, в вірші 5, псалмоспівець молиться, щоб усі народи раділи з цього, що Бог справедливо судить і керує народами. Тому, тим псалмом можна, також молитися за тих, хто керує державами, щоб робили це згідно з Божою волею.
Хоча псалом названий подякою за врожай, то про це згадується тільки один раз, в вірші 7. Деякі переклади замість врожай говорять про плід. Св. Атанасій Великий говорить, що тим плодом може бути Богородиця, яка веде нас до Ісуса – найбільш дозрілого плоду людства.
В традиції єврейський цей псалом виконувався підчас святкування Свята Жнив. Це свято називали Свято Тижнів або П’ятидесятниця і святкували його під кінець зібрання пшениці. Останнє свято – Свято Збору, яке називали Святом Наметів, тривало 7 днів і було пов’язано з закінченням жнив. В Книзі Вихід читаємо: «Ти пильнуватимеш також свята жнив, перших плодів праці твоєї, того, що ти сієш у полі; і свята збору, під кінець року, коли збиратимеш з поля працю твою» (Вих 23, 16).
В нашій церковній традиції, підчас недільної Євхаристії в серпні або у вересні, дякуємо Богові за врожай, несучи до посвячення плоди землі.
Псалом закінчується ствердженням, що «Бог благословив нас» і проханням, щоб в майбутньому теж нас благословив. Таке прохання, є також на початку псалма. Благословення в Біблії пов’язане з даром життя, плідністю і врожаєм. Всі ці добра є даром Бога для людини, Бог турбується про неї в усьому а вона повинна цілковито Йому довіряти і висловлювати вдячність. Пророк Йоїль (2, 21-23), говорить, що Бог є тим, Хто дає врожай і Він знає, коли посилати на землю дощ, а коли сонце. Людина, яка живе в близьких відносинах з Богом, отримує від Нього все, що їй необхідне для життя. Тому євреї, складаючи Богові подяку, тим самим свідчать перед поганськими народами, що Бог є правдивим Богом і вони – погани, повинні також Його прославляти. Про це просить молільник, коли кличе про Боже милосердя і благословення, добавляючи: «нехай засяє лице його над нами» (в.1). Просить, щоб Божа слава об’явилася в їхньому житті і сяяла на їхніх обличчях, щоб вони давали свідчення про Єдиного Бога. Це пригадує благословення Аарона з Книги Чисел 6, 24-27): «Нехай Господь благословить тебе і охороняє тебе!
Нехай Господь світить обличчям своїм до тебе та милує тебе! Нехай Господь оберне обличчя своє до тебе і дасть тобі мир! Так закликатимуть ім’я моє на синів Ізраїля, і я благословлятиму їх.»
Молячись цим псалмом, можемо стягувати Боже благословення на землю, на наше життя та на інших людей. Сам Ісус часто благословив людей (Мк 10, 16; Лк 24, 50; Ді 3, 26). Благословення має велику силу і Господь хоче щедро ним обдаровувати.

MEDITATIO
Давид в псалмі не просить про здоров’я, довголіття, про славу, успіх або блага матеріальні. Для нього найважливіші є дві справи, які двічі повторює і про це молиться: щоб слава Божа лунала між усіма народами і щоб Бог благословив Свій люд. Вслухаюся в прагнення мого серця, чого я прагну, про що найчастіше прошу в молитві?
Чи прагну і бажаю собі та іншим перед усім Божого благословення? А якщо так, то в який спосіб? Можливо маю плани на своє життя та життя інших і очікую, щоб Господь їх виконував? Або стаю перед Богом з чистим листком, на якому внизу є мій підпис і говорю: «Господи, Ти пиши а я погоджуюся в усьому з Твоєю волею. Моїм найбільшим прагненням є жити на Твою славу».
Пророк просить: «нехай засяє лице його над нами». В Євангеліє від Луки (9, 29), можемо споглядати Ісуса, Котрий розмовляє з Отцем і після такої розмови, Його обличчя сяє світлом. Але коли Він зустрічається з затверділістю серця, то вигляд Його обличчя змінюється, стає сумним (Мк 3, 5).
Підчас молитви спитаю Господа, яким є Його обличчя, коли Він дивиться на мене, на мої щоденні вибори? Пам’ятатиму, що Він завжди дивиться на мене очима повними любові і прагне для мене добра, яке триватиме вічно. Подумаю, з яким обличчям стаю щодня перед моїми ближніми? Чи воно випромініовує радість, мир, доброзичливість, вдячність а може на ньому часто гостить злість, смуток і незадоволення? Моє обличчя або говорить людям, що Бог їх любить, або спотворює Його образ.
Можу молитися тим псалмом з перспективи місийної. Давид, аж 10 разів підкреслює, що Господь є Богом усієї землі, всіх людей і народів. Хоча християнство існує вже більше, як 2000 років, то більшість людей в світі не знають Христа. Чи в мені є свідомість і прагнення ділитися вірою з іншими і приводити їх до Ісуса?
Псалом є подякою Богові за Його благословення і за врожай, тобто за блага духовні і матеріальні. Подумаю, скільки вдячності є в моєму серці підчас вечірньої молитви, як часто дякую людям?
ORATIO
Назву перед Господом імена осіб, які є для мене важливі, близькі, яких люблю і проситиму для кожного з них благословення. Пригадаю імена осіб, які є для мене трудні, котрі мене зранили або котрих я зранив, для них, також буду просити Божого благословення.
Можу молитися за кожного з них благословенням Аарона:
«Нехай Господь благословить тебе і охороняє тебе!
Нехай Господь світить обличчям своїм до тебе та милує тебе! Нехай Господь оберне обличчя своє до тебе і дасть тобі мир! Так закликатимуть ім’я моє на синів Ізраїля, і я благословлятиму їх.»
CONTEMPLATIO
«З яким перебуваєш, таким і стаєш» – говорить мудре прислів’я. Вдивлятимусь з вірою в Ісуса присутнього в Пресвятій Євхаристії, дозволяючи, щоб сяйво, яке лине від Нього, проникало в мою душу і віддзеркалювалося на моєму обличчі.

Поділіться: